Gata?                                                                      iarna in padure

Pregătiţi?

Aţi terminat de împachetat?

Aţi pus hăinuţe groase în bagaje?

Plecăm în expediţie într-o lume îngheţată!

Luna ianurie a început la Rita Veveriţa cu planuri de călătorie.

În prima parte a lunii am călătorit în minunata lume a animalelor sălbatice care trăiesc în pădure. Am fost plecaţi două săptămâni, timp în care ne-am întâlnit cu urşi, vulpiţe, lupi, cerbi, arici şi bufniţe. Acestea ne-au arătat cum trăiesc ele iarna, cum blăniţa devine mai deasă iar penele mai numeroase pentru a putea rezista frigului. Am învăţat că unele animale sunt carnivore, altele ierbivore iar altele omnivore. Că locuinţa unora se numeşte bârlog iar a altora scorbură. Am aflat că unele animale hibernează şi că altele sunt la fel de active ca în sezonul cald.

Copiii au făcut cunoştinţă cu personajele lui Ion Creangă din “Ursul păcălit de vulpe” şi au învăţat că nu trebuie să te încrezi în oricine. Tot în această călătoriei, copiii au cunoscut şi vulpiţa Otiliei Cazimir din “Vulpea cizmăriţa” şi veveriţa din poezia cu acelaşi titlu a lui Grigore Vieru.

În pădure ne-am întâlnit şi cu iepuraşii din povestea “Cei doi iepurași Puf-alb și Puf-gri” şi am discutat despre dragostea dintre frați şi prieteni şi importanţa de a spune întotdeauna adevărul.

În cea de-a doua parte a lunii am călătorit la Polul Nord. Aici am întâlnit oameni şi am aflat că se numesc eschimoşi şi locuiesc în igluri dar şi animale: urşi polari, lupi polari, vulpiţe polare, bufniţe de zăpadă, orci, balene, pinguini.

Luna aceasta am învăţat şi despre simţuri: tactil (moale, aspru, neted), auditiv (onomatopee) şi cum iau naştere fulgii de zăpadă.

În ianuarie o experienţă inediată a fost pictura cu cuburi colorate de gheaţă. Copiii s-au distrat extraordinar şi au fost super încântaţi de urma lăsată de cubul îngheţat. pol

Activităţile matematice realizate pe parcursul lunii au pornit de la poveşti, poezii, animalele din pădure şi de la Polul Nord. Acestea s-au axat pe: constituirea de mulţimi cu tot atâtea elemente în limitele 1-3, trasare cifre 1, 2 si 3, ordonare obiecte de la mare-la mic şi invers, raporturi cantitative între mulţimi cu folosirea expresiilor, tot atâtea, mai multe, mai puţine, egale şi formarea de perechi între elementele a două mulţimi.

Încheiem luna cu gândul la eschimoşi, urşi polari şi lupi şi ne întrebăm: “-Oare cum ar fi  să avem un singur anotimp şi acela să fie iarna? “