Copilul este autorul propriei lui invatari. Sursa invatarii lui o constituie diversitatea experientelor (cognitive, sociale, emotionale, fizice), experiente pe care copilul le traieste, le experimenteaza.

Misiunea noastră este de a oferi in educație, șanse egale de dezvoltare personală continuă, tuturor preşcolarilor, abordarea fiind una centrata pe copil.

Ne dorim si urmarim in permanenta

  • Sa cream cat mai multe contexte experientiale la care copilul sa participe, sprijinind astfel integrarea achizitiilor de diferite tipuri dobandite de copil;
  • Sa incurajam trebuintele naturale ale copilului de explorare, de experimentare, curiozitatea, dorinta de a comunica si de a relationa;
  • Sa determinam interactiune intre copil si educator, intre cele doua parti active, implicate in procesul instructiv-educativ;
  • Copilul sa fie tratat ca si subiect activ in procesul de formare al propriei personalitati.

PRINCIPII CARE NE CALAUZESC

  • Principiul educatiei centrate pe copil (respectarea si valorizarea unicitatii copilului, a nevoilor, trebuintelor si caracteristicilor acestuia)
  • Principiul respectarii drepturilor copilului (dreptul la educatie, dreptul la liberă exprimare etc.)
  • Principiul invatarii active (crearea de experiente de invatare in care copilul este autorul propriei invatari)
  • Principiul dezvoltarii integrate (printr-o abordare integrata a activitatilor, transdisciplinara)
  • Principiul interculturalitatii (cunoasterea, recunoasterea si respectarea valorilor nationale si ale celorlalte etnii)
  • Principiul echitatii si nondiscriminarii (asigurarea in egala masura a oportunitatilor de dezvoltare tuturor copiilor, indiferent de sex, etnie, religie sau statut socioeconomic)
  • Principiul educatiei ca interactiune dintre educatori şi copilul educat (dependenta rezultatelor educatiei de ambele parti participante in proces, de individualitatea copilului, cat si de personalitatea educatorului/parintelui)