Un aspect foarte important, ca invatarea unei limbi straine de la o varsta timpurie reprezinta un factor esential in dezvoltarea cognitiva a copilului.
Cu cat acesta va invata mai devreme, chiar incepand cu varsta de 3 ani unde copilul este asemenea unui burete cu capacitati extraordinare de asimilare a informatiilor, cu atat va fi mai bine pentru el si va avea un impact major asupra viitoruluii sau.
Invatarea limbii engleze aduce cu sine numeroase beneficii in dezvoltarea personala a copiilor, oferindu-le o experienta de invatare motivanta si adaptata varstei si personalitatii lor, ele ducand la o imbogatire a vocabularului, a abilitatilor de comunicare, remarcandu-se treptat si o crestere a nivelului de incredere in sine a copiilor, spontaneitate, reducerea inhibitiilor si legarea de prietenii.
Preṣcolarii integraţi într-un sistem de învăţământ cu predare într-o limbă de circulaţie internaţională vor dobândi o capacitate superioară de înţelegere şi învăţare a unei limbi străine mai târziu în viaţă. Aceasta este perioada învăţărilor născute din curiozitatea de a şti tot ce văd şi ce aud, când vocabularul se îmbogăţeşte, pronunţia cuvintelor se perfecţionează.
Perioada preşcolară constituie etapa celei mai intensive receptivităţi, mobilităţi şi posibilităţi psihice, o perioadă a vieţii cu remarcabile progrese în toate planurile. Ȋn această perioadӑ se formează toate conduitele adaptative de bază, se constituie structurile intelectuale şi creative.
Initial se pune accentul pe Listening (ascultare) a povestilor, punerea in practica a diferitelor tipuri de jocuri de miscare, distractive, ca ulterior accentul sa cada pe Speaking (vorbire) cand copilul a asimilat deja suficiente informatii care sa-l poata ajuta sa comunice in limba engleza (incepand cu notiunile elementare, expresiile ce tin de rutina zilnica, pana la a-si putea exprima nevoile in limba straina).